dimarts, de maig 03, 2005

La plantilla de COM Ràdio comença a negociar el conveni col·lectiu

En l’àmbit de la negociació del seu conveni col·lectiu, que tot just acaba d’arrencar, el Comitè dels Treballadors de COM Ràdio ha presentat també una Proposta de Bases per a una Ràdio Pública. Lluny de pretendre realitzar aportacions noves -gran part del text s’inspira en l’informe dels savis de RTVE, segons reconeixen- l’objectiu d’aquesta proposta és començar a dibuixar un marc que defineixi com ha de ser una ràdio pública. Els professionals de la xarxa d’emissores de la Diputació de Barcelona troben a faltar algun document que els orienti en aquest sentit, a manera dels estatuts de la CCRTV amb els continguts de Catalunya Ràdio, per exemple. Del text que han elaborat destaca la necessitat d’“un alt nivell de producció interna com a garantia fonamental de qualitat i fiabilitat”, preservada per mitjà de “mecanismes reforçats de control i garanties” en la compra de productes aliens.“Enlloc s’especifica que les negociacions d’un conveni hagin de ser estrictament laborals, però temem que aquesta sigui l'excusa amb la qual no s'atengui la nostra demanda de tenir una mena de llibre d'estil”, explicaven fonts dels treballadors a aquest portal. No obstant, han acompanyat la seva proposta d’un altre document que recull peticions més ortodoxes per a un conveni laboral, com ara la revisió salarial i l’equiparació de les categories professionals entre treballadors de l’empresa principal i les subcontractades.D'altres reivindicacions són d’índole més social, com ara permisos per facilitar la formació dels professionals i mecanismes que possibilitin la participació de la plantilla en la presa de decisions relatives a la gestió empresarial. També es demanen mesures de control dels estudiants en pràctiques, “per recuperar el seu esperit formatiu i evitar l’ocupació de llocs de treball estructurals”. En concret, es sol·licita que es limiti a un 10% el nombre de becaris per a cada departament o secció determinada de qualsevol mitjà. (font: comunicacio21.com)


La próxima maniobra de Blas Herrero para Kiss FM: obtener concesiones de la Generalitat para empezar a emitir en Cataluña

A la espera de que se produzcan las concesiones de televisión digital local a las que concursa, Blas Herrero no abandona el frente de la radio. Según ha podido saber El Confidencial Digital, su reto más inmediato es conseguir expandir su marca radiofónica en Cataluña, donde todavía no ha conseguido adquirir una licencia para comenzar las emisiones.

Hace dos semanas El Confidencial Digital informaba en exclusiva de que el empresario de medios de comunicación había adquirido un importante edificio en la Ciudad de la Imagen de Madrid con vistas a preparar la sede central de su futura televisión digital, Kiss TV, que pretende construir sobre la base de las concesiones de canales digitales a los que concursa en diversas ciudades de España.

Ahora, este confidencial ha podido saber de fuentes cercanas a Blas Herrero, que su objetivo prioritario en el terreno radiofónico es conquistar el mercado catalán. Para ello, permanece a la espera de que la Generalitat le otorgue una concesión, o bien encontrar socios en esta región que le permitan emitir la programación de Kiss FM a través de su antena.

De esta manera aspira a incrementar el número de oyentes que le otorga el EGM -1.359.000- y conseguir la extensión de su emisora por todo el territorio español. Tras la emisión en Cataluña, que según las mismas fuentes “se producirá en breve”, ya sólo le quedará el asalto a las Islas Canarias. (font: http://www.elconfidencialdigital.com/Articulo.aspx?IdArticulo=3052)

Free counter and web stats