diumenge, de desembre 31, 2006

ÚLTIM EGM

El català afluixa

Les dades de la tercera onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM) no permeten l'optimisme general en les emissores de ràdio que tenen el català com a llengua de referència.
Les baixades en el seguiment que obtenen, en comparació amb les dades que l'EGM va fer públiques el juliol passat, no conviden a la celebració.
Amb tot, hi ha una gradació en la intensitat amb què les emissores catalanes conviuen amb un canvi de tendència que afavoreix, fonamentalment, dues emissores: Onda Cero i Punto Radio.
L'emissora menys afectada pel paisatge que dibuixa ara l'EGM és RAC 1, que passa d'una mitjana de 286.000 oients els dies laborables datada al juliol a una de 277.000. RAC 1, l'única que creix
Més enllà del contrast entre les dades recents, l'emissora del Grup Godó és l'única d'entre les generalistes que creix aquest any que acaba: el diferencial, segons les dades de l'EGM, és de l'11 per cent, la qual cosa va dur ahir la direcció de l'emissora a qualificar el 2006 com al "millor any" de la seva història.
RAC 1 apunta com a factors d'aquest bon rendiment de la seva proposta el magazín matinal El món a RAC1, a càrrec de Xavier Bosch; Minoria absoluta, que és la matriu radiofònica del programa de TV3 Polònia i que lidera la seva franja horària; Versió RAC 1, de Toni Clapés, que s'erigeix com a magazín de tarda més escoltat i els programes esportius, que són líders en el seu format i en català.
Al seu torn, Catalunya Ràdio perd, sempre segons les dades de l'EGM, un 11 per cent d'oients en relació a l'onada del juliol passat i un 10 per cent en relació a la de fa un any: tanca el 2006 amb una mitjana en dies laborables de 522.000 oients. Aquesta quantitat és suficient perquè l'emissora pública es mantingui líder un any més. Antoni Bassas i El matí de Catalunya Ràdio en continuen sent els vaixells insígnia. (AVUI)



  1. CATALUNYA RÀDIO 522.000 (-11%)
  2. CADENA SER 486.000 (0%)
  3. RAC 1 277.000 (-3%)
  4. CADENA COPE 180.000 (s.d)
  5. ONDA CERO 155.000 (+18%)
  6. RNE-1 122.000 (-10%)
  7. PUNTO RADIO 120.000 (+4%)
  8. COM RÀDIO 34.000 (-19%)
  9. RNE-4 14.000 (-13%)

MAGAZINS:

  1. EL MATÍ DE CATALUNYA RÀDIO 408.000
  2. HOY POR HOY (SER) 280.000
  3. EL MÓN A RAC 1 150.000
  4. LA MAÑANA (COPE) 118.000
  5. HERRERA EN LA ONDA (ONDA CERO) 102.000
  6. PROTAGONISTAS (PUNTO RADIO) 100.000
  7. VERSIÓ RAC 1 94.000
  8. LA VENTANA (SER) 83.000
  9. ON VOLS ANAR A PARAR? (CATALUNYA RÀDIO) 70.000
  10. BUENOS DÍAS (RNE-1) 48.000

INFORMATIUS DIARIS:

  1. HORA 25 (SER) 133.000
  2. LA LINTERNA (COPE) 67.000
  3. EL CAFÈ DE LA REPÚBLICA (CATALUNYA RÀDIO) 50.000
  4. L'INFORMATIU DEL MIGDIA (CATALUNYA RÀDIO) 47.000
  5. HORA 20 (SER) 40.000
  6. LA BRÚJULA (ONDA CERO) 39.000
  7. CATALUNYA VESPRE (CATALUNYA RÀDIO) 38.000
  8. CATALUNYA MATÍ (CATALUNYA RÀDIO) 34.000
  9. HORA 14 (SER) 33.000
  10. ESPAÑA A LAS 8 (RNE-1) 31.000

ESPORTS:

  1. EL LARGUERO (SER) 118.000
  2. LA GRADERIA (SER) 63.000
  3. PRIMER TOC (RAC 1) 58.000
  4. TU DIRÀS (RAC 1) 53.000
  5. ELS MILLORS ANYS DE LA NOSTRA VIDA (CAT.RÀDIO) 45.000
  6. FORÇA ESPORTS (CATALUNYA RÀDIO) 38.000
  7. LA GRADERIA 1 (SER) 36.000
  8. L'ESPORT AL PUNT (CATALUNYA RÀDIO) 35.000
  9. EL TIRACHINAS (COPE) 35.000
  10. AL PRIMER TOQUE (ONDA CERO) 28.000

Pel que fa a les audiències de les ràdios generalistes, cal remarcar que, a Catalunya, la cadena Ser s´apropa a la líder tradicional, Catalunya Ràdio, i se situa a només 36.000 oients. L´emissora del grup Prisa ha guanyat terreny a la ràdio de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió en els últims quatre mesos d´aquest any i ha passat de 485.000 seguidors a 486.000. En la tercera onada de 2005, la Ser tenia 464.000 oients. En canvi, Catalunya Ràdio ha perdut audiència i ha passat dels 584.000 oients de l´anterior onada d´aquest any als 522.000 de l´actual (un 11% menys).Pel que fa a ràdios musicals, els 40 Principals segueixen imbatibles, amb 429.000 oients, tot i que perden 33.000 seguidors respecte a les últimes dades. En segon lloc, i a una gran distància, se situa Radio Teletaxi, amb 191.000 oients.

Girona:

A les comarques gironines, Catalunya Ràdio manté el lideratge amb 74.000 seguidors, a molta distància del segon classificat, RAC 1, que té 32.000 oients. La Ser queda en tercera posició (26.000). De totes maneres, les emissores de la Ser han superat per primera vegada les de la CCRTV: les primeres sumen 96.000 seguidors i les segones, 86.000. Pel que fa a radiofórmula musical, 40 Principals guanyen audiència i arriben als 46.000 oients, mentre que RAC 105, la segona en audiència, es queda en 28.000 seguidors.Al conjunt de l´Estat, la Ser manté el lideratge amb 4.705.000 oients; seguida a distància per la Cope (2.241.000). 40 Principales segueix essent líder indiscutible en ràdio musical (3.588.000). (DIARI DE GIRONA)

Icat té els mateixos oients que Catalunya Cultura

L'aposta de la direcció de Catalunya Ràdio per intentar remuntar els escassos nivells d'audiència de Catalunya Cultura no ha funcionat. Catalunya Cultura es va transformar en iCat FM després que aquesta emissora estigués en els límits de la marginalitat radiofònica, ja que a les diferents onades de l'EGM dels anys 2003, 2004 i 2005 es va moure entre els 6.000 i els 8.000 oients. Ara, a la tercera onada de l'Estudi General de Mitjans, ha aconseguit de nou 8.000 oients, i només supera Ràdio Estel, que té sis mil oients registrats.

180.000 catalans escolten la COPE

La COPE es manté com la quarta cadena radiofònica amb més audiència de Catalunya, segons la tercera onada de l'Estudi General de Mitjans. L'última enquesta de l'EGM assegura que 180.000 catalans escolten l'emissora dels bisbes espanyols, que es consolida com la segona cadena d'àmbit estatal al país, després de la SER. La COPE té 25.000 oients més que Onda Cero, 58.000 més que Ràdio Nacional d'Espanya (RNE-1) i 60.000 més que Punto Ràdio, l'emissora que van impulsar el Grup Vocento i el locutor Luis del Olmo. Les principals estrelles de la COPE són Federico Jiménez Losantos, que condueix el programa informatiu matinal, César Vidal, que és el responsable de l'informatiu nocturn, i José Antonio Abellán, el director del programa esportiu nocturn.

Onda Cero perd 168.000 oients catalans des del 2004

La tercera onada del 2006 de l'Estudi General de Mitjans ha registrat una lleu recuperació d'Onda Cero, després de la forta baixada que va patir a la segona onada. Ara ha aconseguit 155.000 oients, un 18% més respecte a l'anterior enquesta. Aquesta xifra encara està molt per sota de la que va aconseguir a la primera onada d'enguany, quan va tenir 180.000 oients. Però la baixada és molt més acusada si es comparen les xifres actuals amb les dues primeres onades de l'EGM del 2004. A la primera entrega d'aquest any Onda Cero tenia 323.000 oients, i a la segona va tenir una lleugera baixada, fins als 290.000 seguidors. En poc menys de tres anys aquest mitjà de comunicació ha perdut 168.000 oients, fruit de la fugida d'estrelles com Luis del Olmo a altres projectes radiofònics.

Ràdio Estel només té 6.000 oients

L'emissora de la jerarquia eclesiàstica catalana, Ràdio Estel, ha tornat a aconseguir uns resultats simbòlics a l'últim EGM. Malgrat que la seva xarxa d'emissores abasta bona part del territori català i Andorra, només ha aconseguit, segons la tercera onada del 2006 de l'Estudi General de Mitjans, 6.000 oients. Aquesta xifra significa una baixada del 25% respecte a la primera onada del 2006, quan van sumar 8.000 oients. La tendència de Ràdio Estel és clarament a la baixa, ja que a la segona onada del 2005 tenia 18.000 oients, a la tercera onada del 2005 va aconseguir 16.000 seguidors, i a la primera del 2006, 8.000 oients. Aquesta cadena disposa d'onze freqüències, i ha estat objecte en els últims anys de diverses polèmiques amb els seus treballadors i amb periodistes com Luis Lorente, que va abandonar l'emissora per pressions de la família política de Joan Laporta.

RAC-1 s'estanca

L'emissora del Grup Godó, RAC-1, ha tingut un lleu descens d'audiència segons la tercera onada del 2006 de l'Estudi General de Mitjans. Aquesta cadena, que compta amb estrelles radiofòniques com Toni Soler, Jordi Basté i Toni Clapés, ha aconseguit ara un total de 277.000 oients, i ha baixat 9.000 oients respecte a l'anterior onada de l'EGM, quan van aconseguir 286.000, fet que significa una baixada d'un tres per cent. En canvi, si es compara amb els resultats de fa un any, l'evolució és positiva, ja que han augmentat l'audiència en 270.000 oients (11% més).

La SER s'acosta a Catalunya Ràdio

La cadena SER, l'emissora de ràdio propietat del grup PRISA, s'acosta a Catalunya Ràdio i deixa la diferència d'oients en 36.000. La SER ha guanyat terreny a la ràdio de la CCRTV en els últims quatre mesos del 2006 i ha incrementat la seva quota d'oients en un miler. Per la seva part, Catalunya Ràdio ha perdut 62.000 oients respecte a l'últim EGM. Es dóna el cas que durant tot aquest any la tònica de les dues cadenes és negativa, ja que totes dues tanquen l'any amb una considerable pèrdua d'oients. La SER va començar l'exercici amb un total de 515.000 i el tanca amb 486.000. D'altra banda, Catalunya Ràdio va començar l'any amb 587.000 i l'acaba amb 522.000. Però, tot i aquesta davallada, totes dues continuen sent les emissores més escoltades amb molt marge de diferència sobre la tercera, que és RAC-1. (E-NOTICIES)

RAC 1, la emisora del Grupo Godó, cierra el mejor año de su historia según confirma la tercera oleada del Estudio General de Medios (EGM) del año 2006, que refleja una desigual marcha para las diferentes emisoras de radio tanto públicas como privadas, que globalmente experimentan un notable descenso en el número de oyentes.Los datos del EGM manifiestan que RAC 1 es la emisora que más crece en audiencia y se consolida como tercera radio de Catalunya, la segunda en catalán y la primera emisora privada catalana.Escuchan RAC 1 277.000 personas de lunes a viernes con un crecimiento del 10,8% durante el año 2006. Este argumento es especialmente significativo por el hecho de que el consumo de radio generalista disminuye prácticamente un 3% y la gran mayoría de cadenas en Catalunya pierde oyentes. Si comparamos las cifras con el mismo periodo del año anterior, el incremento de audiencia experimentado por la emisora del Grupo Godó se eleva al 10,8%.El programa que más crece es El món a RAC1, dirigido y presentado por Xavier Bosch, que se sitúa como el tercer programa más escuchado de toda la radio en Catalunya. Empieza la temporada acumulando 150.000 oyentes diarios y es el magazine de RAC 1 que más crece en audiencia.Otro espacio que mejora notablemente sus resultados es el programa de sátira política Minoria absoluta,que mantiene una continua línea ascendente hasta sumar 96.000 oyentes y ya es líder entre las 13 y las 14 horas. Además del indiscutible mérito de este récord particular de audiencia, al equipo que encabeza Toni Soler le avala el reconocimiento que ha obtenido al ganar el premio Ondas al mejor programa de radio en su género.La cadena lidera también las tardes con Versió RAC1, con Toni Clapés, que también resulta el espacio más escuchado en Catalunya en su franja horaria. Cada tarde, entre 16 a 17 horas, lo escuchan 94.000 personas y en un año este espacio ha ganado 18.000 oyentes.Los deportes también son uno de los puntos fuertes de RAC 1, que se consolida como la emisora de referencia en este ámbito. Todos los programas de deportes son líderes en su formato y en catalán. El Primer toc,con Raül Llimós, consigue la cifra de audiencia más alta de su historia con 58.000 oyentes cada día. El Tu diràs, el espacio que conduce Jordi Basté, es líder de los programas deportivos en catalán en la noche en la emisión del domingo, con 83.000 oyentes.El de RAC 1 es un caso singular en la radio catalana, donde Catalunya Ràdio, con 564.000 oyentes diarios, mantiene el liderato de la audiencia por duodécimo año consecutivo, a pesar de haber experimentado un descenso del 2,8% respecto al año anterior. Catalunya Ràdio supera en 69.000 oyentes a la segunda emisora más escuchada. El matí de Catalunya Ràdio,con Antoni Bassas, se confirma como la apuesta más segura de la emisora y cierra el año como el programa más escuchado del país con 408.000 oyentes y con 128.000 oyentes de diferencia respecto a su principal competidor.La cadena Ser sigue liderando el panorama español con una audiencia de 4.705.000 oyentes diarios y obtiene más del doble de audiencia que su inmediato competidor, la cadena Cope. La audiencia de la Ser suma más oyentes diarios que la suma de Cope, Onda Cero y Punto Radio. Hoy por hoy, el espacio dirigido y presentado por Carles Francino, sigue siendo el más escuchado de la radio española. (LA VANGUARDIA)

Lleida:

Segre Radio es la primera emisora independiente de la provincia de Lleida. Así se desprende de la última Encuesta General de Medios (EGM). La última oleada de este estudio -correspondiente al periodo entre febrero y noviembre- habla de un promedio de 10.000 oyentes diarios, a los que es preciso añadir 3.000 más de Éxits FM, por delante de otras cadenas como Onda Rambla Punto Radio y Onda Cero. El ranking lo lidera un medio público. Catalunya Ràdio suma una audiencia de 140.000 oyentes en las comarcas de Ponent. Es líder en todas, a excepción de la Val d'Aran, donde se impone Radio Nacional. (LLEIDA.COM)

Ràdio Marca torna a augmentar la seva audiència

Ja són 55.000 els oients de Ràdio Marca Barcelona en poc més de dos anys de vida, aconseguint un increment de un 15 per cent la seva audiència a Catalunya, segons dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM) a la seva tercera onada.Gràcies a aquest èxit seguim creixent de forma constant fent una radio esportiva innovadora, jove i informativa.Els professionals de Ràdio Marca Barcelona volem agrair als milers de catalans que us heu convertit en oients i amics de la ràdio dels esports la vostra fidelitat. (Ràdio Marca Barcelona)

Catalunya Ràdio continua líder, però perd un 10% d’oients

Catalunya Ràdio continua líder d’audiència a Catalunya amb 522.000 oients, tot i que ha perdut un 10,6% d’oients en comparació a l’onada anterior de l’EGM realitzada els passats mesos d’abril i maig. En la segona posició del rànquing se situa la Ser amb 486.000 oients, el que suposa un lleuger augment del 0,2%, i en el tercer lloc Rac 1 amb 277.000 oients, que ha incrementat un 3,1% la seva audiència. En els següents llocs de la classificació hi trobem la Cope (180.000 oients), Onda Cero (155.000), RNE-R1 (122.0000), Punto Radio (120.000) i Com Ràdio (34.000) en últim lloc. Comparant les dades amb les de l’any anterior, només guanyen audiència Rac 1 (un 10,8%) i la Ser (4,7%). La resta d’emissores perden oients en major o menor mesura. Com Ràdio ho fa amb un 29,2%, RNE amb un 14,7%, Punto Radio un 13%, Cope 10,9%, Catalunya Ràdio un 10,2% i Onda Cero un 4,9%.

Els nous fitxatges de Catalunya Ràdio pugen d'audiència

Les dues estrenes d’aquesta temporada a la graella de Catalunya Ràdio, el Problemes Domèstics que condueix Manel Fuentes i On vols anar a parar?, de Llucià Ferrer, han millorat les seves marques respecte al passat EGM. Fuentes lidera la seva franja horària amb 97.000 oients, un miler més que l'anterior onada. Per part seva, On vols anar a parar ha incrementat en 12.000 els seus seguidors: de 58.000 a 70.000 en l'actualitat. En la categoria de programes, continua l'ascens imparable de Minoria Absoluta (RAC 1), que experimenta un increment de 7.000 oients i se situa en 96.000. Respecte al mateix període de l’any anterior, la puja del programa és de 26.000 oients. Un altre augment a destacar és el de L’Hora L (Cadena SER), que ha passat de 40.000 a 60.000 seguidors.

COM Ràdio, en caiguda lliure

COM Ràdio ha tornat a baixar en aquest EGM, amb un total de 34.000 oients: 8.000 menys que l’onada anterior, quan va situar-se en 42.000, i 14.000 per sota respecte al mateix període del 2005, en què la marca era de 48.000. En el període d’un any, el descens ha estat doncs d’un 29%. La ràdio de la Diputació de Barcelona havia arribat al màxim en els últims sis anys de 109.000 oients acumulats al 2001, que van reduir-se a 69.000 l’any següent per tornar a pujar a 91.000 el 2003. Des d’aleshores, la caiguda ha estat tant progressiva com imparable: 86.000 seguidors el 2004, 66.000 el 2005 i 40.000 en el que portem d’any. (COMUNICACIÓ 21)

Free counter and web stats