dissabte, de juliol 07, 2007

ÚLTIM EGM

Les dades de l'EGM mostren un descens generalitzat en el consum de la ràdio convencional; un fet que és estacional però que coincideix, a més, amb l'augment del consum radiofònic per internet.

Catalunya Ràdio (523.000 oients diaris) és líder al Principat i tot i baixar un 10% respecte de fa un any supera en 90.000 oients la Cadena Ser (433.000). La cadena de Prisa baixa un 11% respecte de fa un any. RAC1 (298.000 oients) es manté com la tercera més escoltada i perd oients respecte de l'onada anterior. Si comparem les dades amb les de fa un any, l'emissora del Grupo Godó guanya un 4% d'audiència. La Cope (147.000) és quarta en el rànquing català seguida d'Onda Cero (136.000), Punto Radio (106.000) i RNE (85.000). COM Ràdio (33.000) perd un 21% d'oients amb relació a fa un any. La reformulació que el grup Prisa va dissenyar per a Ona FM no ha servit per millorar-ne els resultats ja que l'EGM li atorga 11.000 oients, els mateixos que obté Ràdio 4. Pel que fa a la fórmula musical, Icat FM, amb un any fet, és l'emissora que percentualment més creix a Catalunya i passa dels 8.000 als 22.000 oients. També millora respecte de fa un any Catalunya Informació amb 100.000 oients. (El Punt)

Rànquing:

1) Catalunya Ràdio 523.000 oients
2) SER 433.000
3) RAC 1 298.000
4) COPE 147.000
5) Onda Cero 136.000
6) Punto Radio 106.000

Matins:
1) El Matí de Catalunya Ràdio 416.000
2) Hoy por hoy (SER) 244.000
3) El món a RAC 1 136.000
4) Herrera en la Onda (Onda Cero) 100.000
5) La Mañana (COPE) 98.000
6) Protagonistas (Punto Radio) 87.000

Tardes:
1) Versió RAC 1 102.000
2) La ventana (SER) 84.000
3) On vols anar a parar? (Catalunya Ràdio) 66.000
4) Gomaespuma (Onda Cero) 19.000
5) La tarde con Cristina (COPE) 16.000
6) La tarde de Ramón García (Punto Radio) 13.000

Esports Nit:
1) El larguero (SER) 116.000
2) Tu diràs (RAC 1) 59.000
3) Els millors anys (Catalunya Ràdio) 36.000
4) El tirachinas (COPE) 30.000
5) Al primer toque (Onda Cero) 11.000
6) El mirador (Punto Radio) 4.000

(Avui)

Les emissores del grup de la Cadena SER a les comarques de Girona (Cadena SER, Ona FM, 40 Principals, M80 Ràdio, Dial) acumula 105.000 oients, després de fer-se pública ahir la segona onada de l´Estudio General de Medios (EGM) de 2007.
La Cadena SER (Ràdio Girona, Ràdio Costa Brava, Ser la Selva, Ser Ripollès i Ser Garrotxa) acumula 30.000 oients, 5.000 més que la primera onada de 2007. En el seu primer EGM amb el format d´Esports i Entreteniment, Ona FM suma 4.000 oients. 40 Principals a la demarcació de Girona (40 Girona, 40 Costa Brava, 40 Selva-Maresme) suma 57.000, 3.000 més que la primera onada de 2007 i aconseguint el seu record històric d´audiència. Per la seva banda, Cadena Dial Girona arriba als 9.000 oients i M80 Ràdio Girona als 4.000.
Per grups, el de la Cadena SER continua creixent per sobre dels 105.000 oients, per davant del grup de la Corporació Catalana (Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, Icat FM i Catalunya Música), que en suma 91.000. El tercer grup és el Godó (59.000 oients) amb les emissores RAC1 i RAC 105. (Diari de Girona)

La reformulació d’Ona Catalana en emissora esportiva i d’entreteniment sota el nom d’Ona FM, després de l’adquisició d’aquesta per part del grup Prisa, no ha resolt els seus problemes d’audiència. Les dades fetes públiques ahir per l’Estudi General de Mitjans (EGM) recullen la seva pèrdua constant d’oients que, respecte l’any 2006, ja ha arribat a ser del 50%. Les últimes xifres de l’EGM corresponents als mesos d’abril i maig, amb la nova programació d’Ona FM en marxa des del 23 d’abril, només li atorguen 11.000 oients al dia. Si les xifres del 2005 li atorgaven 47.000 oients, les dues darreres onades de 2006 ja van baixar fins els 22.000 i 18.000, respectivament. La primera onada d’aquest any va assenyalar un manteniment de l’audiència al voltant dels 17.000 oients però les últimes dades de l’estudi n’han registrat la pèrdua de 6.000.

Les dades de la segona onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM) mostren un descens generalitzat en el consum de la ràdio convencional a Catalunya. Aquesta tendència a la baixa, a més de ser estacional, coincideix amb un augment del consum radiofònic per internet. L’excepció en aquest cas és Ràdio 4 que, amb un increment del 37,5% que la fa arribar als 11.000 oients, es converteix en la única emissora que augmenta la seva audiència. Catalunya Ràdio segueix com a líder amb 523.000 oients diaris i, tot i baixar un 10%, supera en 90.000 la Cadena Ser, la segona del rànquing. La cadena de Prisa a Catalunya baixa un 16,6% la seva audiència i es redueix fins els 433.000 oients. RAC1 manté la tercera posició amb una pèrdua d’audiència equiparable a la de Catalunya Ràdio (10,2%) que la fa baixar fins els 298.000 oients.

Onda Cero, que en la darrera onada compartia amb la cadena Cope el mateix lloc a la classificació, registra un descens del 21,8% i cau fins la cinquena posició amb 136.000 oients. L’emissora de l’Església es manté quarta dins el rànquing amb 147.000 oients després de perdre el 15,5% de la seva audiència respecte les dades de l’onada anterior. Punto Ràdio perd 30.000 oients (106.000) i Ràdio Nacional d’Espanya (RNE-R1) baixa fins els 85.000 oients. COM Ràdio perd l’audiència que l’EGM li va atorgar la primera onada de l’any i torna a situar-se a la vuitena posició amb 33.000 oients, els mateixos que les darreres xifres de 2006. La reformulació de continguts d’Ona FM no ha servit per a obtenir millors resultats i les últimes dades la fan empatar en nombre d’oients amb Ràdio 4 en haver registrat una pèrdua del 35,3% de la seva audiència.

El Matí de Catalunya Ràdio tanca la temporada 2006-2007 com el programa més escoltat del país, amb 416.000 oients a l’última onada de l’EGM, que no obstant això suposen 50.000 menys que al mateix període de l’any anterior. A l’onada anterior a l’actual, El Matí va recuperar-se parcialment del daltabaix que havia experimentat prèviament (de 408.000 oients a 441.000). Ara, ha tornat a descendir en una onada marcada pel baix consum radiofònic.

Amb tot, el programa d’Antoni Bassas es manté com a líder indiscutible, a 172.000 oients de distància del seu immediat competidor, el Hoy por Hoy de la cadena Ser, que registra un total de 244.000. El Món a RAC 1 ocupa la tercera posició amb 136.000 fidels: els següents llocs al rànquing l’ocupen El Larguero de la Ser (116.000) i Versió RAC 1 (102.000). El matinal Herrera en la Onda (131.000, Onda Cero) i Problemes Domèstics (Catalunya Ràdio, 114.000). L’espai de Manel Fuentes, al capdavant de la seva franja, trenca amb la tendència a la baixa en la present onada i incrementa en 17.000 els seus oïdors.

L'audiència de la ràdio a Catalunya ha patit una forta reculada, segons ha sabut e-notícies a partir de les dades la darrera onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM). La Cadena Ser ha perdut més d'un 16% d'audiència (86.000 oïdors), respecte a l'onada anterior de principis d'any, Rac-1 un 10%, 34.000 menys. Les emissores que corresponen a la CCRTV (Corporació Catalana de Ràdio i Televisió) obtenen resultats diferents. Catalunya Ràdio perd un 10% d'audiència. Això significa que ha patit una davallada de 58.000 oïdors menys en comparació amb la primera onada de l'EGM. Per la seva part, Catalunya Informació en perd 3.000 i Catalunya Música en recupera 5.000. (Comunicació 21)

D'altra banda, l'emissora Ona Catalana també perd audiència. En el seu cas pateix una davallada del 35%, 6.000 menys que en la primera onada del 2007. Igual que Com Ràdio, que perd el 28% del seu públic, 13.000 oïdors. Per últim l'emissora de Justo Molinero, Ràdio Tele Taxi manté els 190.000 que va obtenir en la primera onada d'audiències radiofòniques. (E-noticies)

Free counter and web stats